Even de route weergeven : na onze overnachting in Saint-Malo, hebben we, na een tussenstop in Paimpol, een wandeling gemaakt in Pointe de Guilben.
In Trégastel hebben we 2 overnachtingen in Parkhotel Belle Vue.

In de late namiddag hebben we een eerste kennismaking met de kust van Trégastel - het zicht is overweldigend !
Parkhotel Belle Vue, Rue des Calculots 20 in Trégastel.
Mooi gebouw, dat aan renovatie toe is ; het is er wel heel netjes, en we worden er vriendelijk onthaald. Het ontbijt wordt gegeven in een mooi aangeklede en prachtige kamer ; het ontbijt is gevarieerd, én er zijn pannekoekjes !
Aan de kust zien we dat het vanochtend hoogtij is. Of ze nu in het droge liggen of in de zee, de immense rotsformaties blijven ons verbazen.
We zijn klaar voor onze wandeling op Ile Renote, een schiereiland van Trégastel : in de voormiddag wandelen de rode wandelroute ; goed voor een kleine 6 km.
In de namiddag stappen we - bij laagtij - naar Ile Aux Lapins (3,4 km)
Trégastel behoort tot Le Côte de Granit Rose. De roze granietkust (letterlijk "rode stenen kust") dankt zijn naam aan het feit dat het graniet dat een dominante bruine kleur heeft.
Dit geologische gebied strekt zich uit over meer dan 10 km in de gemeenten Perros-Guirec, Trégastel, Pleumeur-Bodou en Trébeurden (geciteerd van oost naar west).
De grillig gevormde rotsen hebben in de loop der jaren benamingen gekregen : Geert ondersteunt hier 'Le Palette du peintre'.
Er zijn drie roze granieten oevers in de wereld : een in Bretagne, een op Corsica en een in China.
Door hun zeldzaamheid zijn het populaire vakantiebestemmingen.
Het graniet van deze kust heeft zijn unieke kleur uit de combinatie van drie verschillende mineralen : de mica, die het zijn zwarte kleur geeft, de veldspaat die het zijn roze kleur geeft, en het kwarts met zijn karakteristieke doorschijnende grijze tint.
Telkens weer worden we verrast door dit immense gebied - en door de nietigheid van de mens...
Ondertussen hebben we de wandeling rond l'Ile Renote afgerond ; we komen aan het uitzichtpunt dat zich vrij dicht bij ons hotel bevindt
We dalen stilaan af naar deze kust.
Voor ons zien we l'Ile Aux Lapins, voorlopig nog een eiland, maar deze namiddag stappen we er met droge voet naartoe !

Het is een afdaling, met ertussen af en toe nog een flinke klim !
Ondertussen krijgen we een prachtig licht - ideaal om foto's te nemen !
De lucht is wat overtrokken, maar toch is er ook nog zon : het resultaat is een warmblauwe weerkaatsing op het wateroppervlak.
Helder water !
Na de middagpauze wandelen we de 'grijze route', naar Ile Aux Lapins.
We duimen (of is het liften ?) op verder mooi weer...
Deze graniet-vormen doen me denken aan luidsprekers...
blijkt dat ze wel wat worden ondersteund...
Na onze wandeling, gaan we nog wat klauteren op de rotsen dicht bij de kustlijn.
We gaan die 'champignon' van wat naderbij bekijken
en daar voelen we ons heel klein...
Hier zijn er 'pannekoeken' ; wat zijn ze immens groot !
zicht naar de kust toe, met een gedeelte van de pier
Nog een laatste foto van de Plage du Coz-Pors van Trégastel.
Ons verblijf op Trégastel wordt stilaan beëindigd. Morgenvroeg rijden we naar Saint-Pabu, waar we één overnachting hebben.