Op 22 september zijn we vanuit Trégastel naar Brest gereden ; na een korte stop ( het weer was minder goed), zijn we verder gereden naar Saint-Pabu ; daar zullen we één overnachting hebben, om dan op 23 september door te rijden naar Plogoff
In Brest hebben we onze stop aan de Jachthaven 'Marina of the Moulin Blanc' ; deze jachthaven ligt aan de monding van de Elorn.
Vanuit Brest rijden we 25 km  naar het noorden, naar de kustplaats Saint-Pabu.
Saint-Pabu heeft twee natuurlijke grenzen: het Engelse Kanaal en de inham 'Aber-Benoît'. Deze inham is geheel natuurlijk en kronkelt meer dan 8 km landinwaarts. De rode lijn geeft opnieuw de GR 34 weer.
Zicht op een wandelpad langs de kustlijn.
In Saint-Pabu hebben we overnacht in Chambres d'Hôtes 'La Clé des Champs' (Kermerrien, Saint-Pabu) : een heel net een sfeervol vakantieverblijf met 5 kamers ; je kan er terecht voor ontbijt, maar het avondmaal moet je buitenshuis zoeken
Bar Thalassa was het enige Café-restaurant van het dorp dat open was.
Zoals op zoveel plaatsen in Bretagne is een Café ook wel eens de tabacs- en krantenwinkel, die vooral dienst doet als dé ontmoetingsplaats van de inwoners.
We hebben er goed gegeten (oesters, mosselen) !

In de namiddag maakten we een wandeling vanuit het dorp
Vlak bij de kerk zien we deze voormalige 'wasserette'
Tijdens onze wandeling langs de inham 'Aber-Benoît', komen we op de GR 34, ...
... die we een kort stukje landinwaarts volgen
Op 23 september 2019 zetten we vanuit Saint-Pabu koers naar Plogoff.
Het weer was wat minder : onze tussenstop in het havenstadje Douarnenez was al wat druilerig, maar toen we aankwamen in Plogoff met de imposante Pointe du Raz was het echt een stormachtig weertje.
Ons plan was om ons eerst in Hotel de la Baie de Trépassés (Route de la Baie) te gaan inchecken en omkleden, en dan het ongure weer te trotseren...
Jammer maar helaas ... aan het hotel zagen we het bericht hangen dat het er die dag onverwachts gesloten was !!

Dankzij de tussenkomst van Booking.com, de site waarmee wij de diverse boekingen voor dit verlof hadden geregeld, bezorgden ons vrij vlot een ander hotel-aanbod : Hotel de la Plage, Boulevard Emmanuel Brusq 21 in Audierne.
We kregen er een warm welkom door een oudere dame, en waren meer dan tevreden met de ruime kamer met uitzicht op zee !

Ons avondmaal hadden we een paar 100 m. verder, in restaurant 'Le Grand Large'. En, jawel je raadt het, we aten er oesters en mosselen...
De volgende ochtend was het weer opnieuw wat beter, zodat we, vooraleer te vertrekken, nog even konden rondkijken.De volgende ochtend was het weer opnieuw wat beter, zodat we, vooraleer te vertrekken, nog even konden rondkijken.
Het stadje zelf hebben we niet meer bezocht - is misschien voor een volgende keer ?